Monday, January 17, 2011

Road Trip II

Keja kat Embassy dah selesai! Mak aii jalan kat Wellington ni.... Wellie bandar atas bukit. Jalan semua bersimpang siur sbb ikut terrain. Dah la kecik, keta Chrysler aku dah la besaq! Takut aku bawak! Parking kat hotel mmg yg terkecik penah aku masuk. Kalau keta kancil mmg lepas no hal, keta aku... kena injak sikit2. Bini kena jadi pilot takut aku taram tepi.

Embassy stuff berjalan lancar, tapi aku x sediakan SASE (kalau sapa2 undergrounders x tau, lu x tr00 ler pasal SASE ni) Katanya depa nak sbb hantar peringatan bila passport sampai. Depa mintak 2, tapi sbb aku datang sendiri, kena ada 1. Jadi kena la 'beli' kat reception. Kawan aku ada mintak translate lesen mesia sbb nak buat lesen NZ. Selalu dgr ceta, on the spot boleh buat, tapi hari ni org tu sibuk kena beli lagi 1 SASE...

Selesai je, kami pegi ke Beehive, bangunan Parliament NZ. MMg ramai org, masuk jap dalam tu, pegi tgk kedai dia saja, tour x pegi, malas, sbb ank2 punya pasal.

Makan kat kedai nama Cinta Malaysia, ok la. Aku amik nasik ayam, tapi x best pun... ayam goreng kunyit saja... Wife mkn Char Kuey Tiaw, tapi mcm Kuey Tiaw goreng besa saja.

Seterusnya ke Weta Cave. Sapa yg kaki movie mesti tau especially yg suka LOTR tak tau bukan tr00 ler... ni kedai dia saja, not the workshop, due to privacy x bleh masuk. Ni kedai yg jual model2 Weta Workshop. Mak ai, mmg best!

Nanti cerita lain... ni guna broadband stick Telecom NZ saja, gambo semua bila blk Hamilton, aku up ok....

4 comments:

Ijau D. Koceng said...

aiyo talak gambal talak best ooo... :D

deaf-angel said...

huhu best best..
jangan lupa yang Weta tu.. kedai dia nye gambo

berteromber said...

pergh...x sabo nak tengok gambo...

ada gambo ngan gollum tak bro?...heheh...

JAIRO said...

SASE heheh lama aku tak dgr.. akronim ni~~~~

huh... word verification: CATAS