Sunday, July 12, 2009

Dedikasi kepada para ibu-bapa

Huh, sungguh x sangka susah benar nak membesarkan anak-anak ni. Kami anak 2 orang pun dah rasa jenuh dah ni. Tambah-tambah lagi orang yg anak lebih....

Baru la aku tau betapa susahnya mak bapak aku membela & membesarkan kami 3 beranak.

Sungguh seronok melihat gelagat anak-anak dan semua milestones yg dicapai, tapi ada juga time time tension dengan anak2 yg manja, susah nak tidoq, kacau adik & teriak yg sungguh ngilu!

Posting ni aku dedikasikan kepada para ibubapa, x kira la anak dah tua ka atau baru lahir. Ya Allah, tingkatkanla tahap kesabaran kami & keimanan kami dalam membesarkan anak2 kami. Amin

Selamat menempuh alam ke-ibubapaan.

Kepada mama & ayah aku - sekarang baru aku faham... hehehe

3 comments:

Dr. Bentara said...

kadang2 yang selalu kita buat salah kat mak bapak kita akan returned balik bila kita jadi mak bapak pulak. Baru la kita merasa perangai kita tu yang anak2 kita buat.

wanwarlock said...

tu la aku maksudkan... apa pengalaman hg bapa kepada 4 org anak? cerita la sket?

berteromber said...

setuju ngan abang ben..kekadang rasa nak marah anak..tapi teringat benda2 ni pun dulu kita pernah buat..terus tak jadi nak marah..terus teringat kat mak bapak kita..padan lah orang tua kita marah satu masa dulu kan..