Sunday, June 28, 2009

Kisah menarik hari ini


Kisah bermula pada petang ni. Aku mula2 nak iron baju nak pegi keja esok. Dok pilih baju, tgk2 ada 1 baju puith aku collar mcm pudar sket disebabkan basuh dgn baju gelap. Bengkek aku! So merungut kat isteri. Isteri pun cakap la, basuh la baju tu saja dgn tudung putihnya, hopefully akan hilang pudar tu.

Aku pun turun la basuh baju. Letak baju tu dgn tudung isteri. Letak 'cotton stains', temp letak 60, 1200 rpm spin. Sementara tu, isteriku dok bagi anak2 mandi dlm bathtub kat atas.

Lepas tu, aku mula nak naik tangga ke atas. Tengah kaki melangkah, aku dengar "mummy adik beyak!". Punya la tergelak besaq aku sambil dok naik tangga!

Sahih, aku naik atas, isteri tengah dok berus gigi. Aiman dah keluaq dari bathtub, Aliya still dlm bathtub, muka pelik... Ada la 2 ketui taik dlm bathtub. Panjang plak tu, dlm 4-5cm each! hahahaha...

Nasib taik kira keras sket, so x la air bathtub colour taik. Basuh la aku pungkoq Aliya & buka plug bathtub.

Aliya oh Aliya, dah tiga kali Aliya berak dlm bathtub. Sekali kena kat aku, 2nd kat bini aku, ketiga kali ni.

Lawak la karenah anak2. Terlalu byk utk di cerita. Tapi hari ini aku tergerak nak tulis pasai ini.

Apa cerita kelakar anak korang? Sure byk bukan? Sesapa yg x kawin & x dak anak ni, jaga anak mmg susah & payah, tapi benda2 macam ni yg kelakar & worth having kids.

1 comment:

JAIRO said...

aku trasa ni adalah posting yang paling gore...